petak, 22. kolovoza 2014.

Indeksi pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača

Prema metodologiji Europske komisije (i uz njenu tehničku i financijsku pomoć), mjesečno se provodi anketno istraživanje u svrhu ispitivanja percepcije potrošača glede promjena ekonomskih pojava s kojima se oni svakodnevno susreću. Iz vrijednosti ponderiranih indeksa odgovora izračunava se i prati kretanje triju kompozitnih indeksa: indeks pouzdanja potrošača (IPP), indeks raspoloženja potrošača (IRP) i indeks očekivanja potrošača (IOP). Vrijednosti indeksa se kreću u rasponu od -100 do 100 bodova (pritom veće vrijednosti indeksa u odnosu na prethodno razdoblje upućuju na porast očekivanja ispitanika).
Prema spomenutoj metodologiji, posljednje istraživačko anketiranje (koje objavljuje HNB) provedeno za mjesec lipanj pokazuje izvjesna poboljšanja na sva tri kompozitna indeksa, premda je pravi kontekst analize taj da se relativni porast u smislu povećanja optimizma i očekivanja potrošača još uvijek nalazi duboko ispod granične pozitivne vrijednosti, s izrazito velikim odmakom od pozitivne nule. Tako se u lipnju IPP indeks ostvario na razini od -34,7 bodova (povećao se za 3,7 bodova u odnosu na svibanj); IRP indeks na -23,7 (što je 3,4 bodova više u odnosu na prethodni mjesec); dok je IRP indeks zabilježio razinu od -44,2 (6 bodova više nego u svibnju) prodaja stanova

Nema komentara:

Objavi komentar