Grad Zagreb i Hrvatske željeznice u sukobu su oko urbanističko-arhitektonske studije Integrirani grad. Sukob je, naravno, izbio zbog željezničke pruge koja je alfa i omega cijelog tog projekta.
Prema viziji autorskog tima Fabijanić - Koružnjak - Domić - Pološki - Braun - Knežević, ta studija predviđa spuštanje željezničke pruge u centru pod zemlju duž sedam kilometara, čime se, uvjereni su njeni kreatori, oslobađa prostor za nove javne sadržaje, trgove i parkove. Upravo se s takvim razmišljanjem slažu i u Gradu Zagrebu, što nije nimalo čudno jer je Grad naručitelj studije.
Gradski oci bi najradije da se pruga uistinu smjesti ispod zemlje jer bi se time ostvarilo povijesno ujedinjenje sjevernog i južnog dijela metropole. Međutim, u Hrvatskim željeznicama, koje upravljaju tom infrastrukturom, imaju nešto drugačije planove. Ta bi državna tvrtka, koja je već nekoliko godina u fazi restrukturiranja, prugu digla u zrak na razinu od pet-šest metara.
Da je došlo do očitog razilaženja kad je riječ o budućem smještaju željezničke pruge koja prolazi središtem Zagreba, otkrila je Vesna Kusin, zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića. Kad pruga, ode ispod zemlje, dobit ćemo veliku zelenu površinu. A HŽ se ne slaže! Oni žele prugu dignuti u zrak!? kaže Vesna Kusin.
Uzdignuta pruga prostirala bi se na relaciji od Heinzelove do Zapadnog kolodvora. Na potezu od željezničkog nadvožnjaka od Heinzelove do Zapadnog kolodvora površina nadvožnjaka iznosila bi oko 180.000 m2, a oslobođenih površina oko 400.000 m2 vrlo visoke komercijalne i urbane vrijednosti.
Taj projekt stajao bi oko 300 milijuna eura, a prema nekim procjenama, mogao bi biti realiziran u pet godina. Jedan od autora studije je i magistar Stjepan Kralj iz IGH, koji smatra da bi željeznica iznad zemlje bila mnogo optimalnija i jeftinija od podzemne željeznice stanovi Beograd
Nema komentara:
Objavi komentar